Ανοιχτή κόντρα μεταξύ υπαλλήλων ΕΟΤ και Υπ.Τουρισμού
Σε διαμάχη φαίνεται ότι βρίσκονται οι υπάλληλοι του ΕΟΤ με εκείνους του Υπουργείου Τουρισμού, σύμφωνα με πρόσφατη ανοικτή επιστολή του Συλλόγου Υπαλλήλων ΕΟΤ, που απέστειλαν στον Πρωθυπουργό για να διαμαρτυρηθούν. Αντικείμενο της διαμάχης είναι τα πρωτεία στους ελέγχους των τουριστικών επιχειρήσεων και το νέο οργανόγραμμα του Οργανισμού.
Ο σύλλογος υπαλλήλων του ΕΟΤ μάλιστα, αποφάσισε να προχωρήσει σε στάση εργασίας σήμερα Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2017, στις 10.30 -12.30, κλιμακώνοντας την "πολεμική" του εναντίον στους συναδέλφους του Υπουργείου.
Αξίζει να τονισθεί ότι από το 2014 ο ελεγκτικός μηχανισμός του τουριστικού κλάδου έχει περάσει εξολοκλήρου στο Υπουργείο Τουρισμού, όπου οι κατά τόπους Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (ΠΥΤ) φέρουν την αρμοδιότητα των ελέγχων στις τουριστικές περιοχές. Οι του ΕΟΤ όμως αντιδρούν σε αυτήν την εξέλιξη, κατηγορώντας τις ΠΥΤ ότι δεν πραγματοποιούν τους απαραίτητους ελέγχους επαρκώς.
Στο ενδιάμεσο της κόντρας μεταξύ ΕΟΤ και ΠΥΤ βρίσκεται η ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού, η οποία αποσαφηνίζει ότι το νέο οργανόγραμμα του ΕΟΤ μπορεί να υπηρετήσει καλύτερα την ανάγκη για την χάραξη και υλοποίηση μιας σύγχρονης τουριστικής πολιτικής και είναι συμβατή με τα διεθνή πρότυπα, τα οποία προβλέπουν μεικτά κλιμάκια ελέγχων με άλλες δημόσιες υπηρεσίες, τόσο για λόγους εξοικονόμησης πόρων, όσο και διαφάνειας.
Άλλωστε στο παρελθόν το προφίλ του ΕΟΤ έχει "τραυματιστεί" από υποθέσεις διαφθοράς, με χαρακτηριστική περίπτωση εκείνη της πρόσφατης καταδίκης δύο υπαλλήλων του ΕΟΤ από το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Θεσσαλονίκης επειδή το 2012 έπαιρναν «φακελάκια» από επιχειρηματίες προκειμένου να κάνουν διάφορες διευκολύνσεις.
Από τη μεριά τους οι εκπρόσωποι του ξενοδοχειακού τομέα αναφέρουν ότι η επαναφορά των αρμοδιοτήτων των ελέγχων στον ΕΟΤ είναι εκ των ων ουκ άνευ, αφού όπως τονίζει ο ο αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Κωνσταντίνος Λεβέντης, η λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής notifybusiness.gov.gr έσωσε τους επιχειρηματίες από σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών. «Για να ξεκινήσει τη λειτουργία της μία επιχείρηση ή να κάνει κάποια μεταβολή στη δραστηριότητάς της για να λάβει την απαιτούμενη άδεια περνούσαν πέντε μήνες. Σήμερα, την ευθύνη την έχει πλέον ο ξενοδόχος και όχι ο ΕΟΤ. Γνωστοποιεί τα δικαιολογητικά στις αντίστοιχες υπηρεσίες και με την αίτηση λαμβάνει αυτόματα και το σήμα του» προσθέτει.