Οι 10 ταινίες θρίλερ που άφησαν Εποχή!
Ο χιονιάς έφτασε λίγο πριν την καινούργια χρόνια και επειδή ο καιρός δεν είναι και για πολλά πολλά, σας προτείνουμε τρόπους να περάσετε καλά μέσα στο σπίτι. Αυτή τη φορά σκεφτήκαμε να σας προτείνουμε ταινίες κλασικές θρίλερ, κοινώς θρίλερ που άφησαν εποχή. Απλά μία συμβουλή, οι παρακάτω ταινίες πρόκειται γα αυθεντικά θρίλερ, που σημαίνει να προετοιμαστείτε ψυχολογικά , όποια και να διαλέξετε να δείτε.
1. Εφιάλτης στο Δρόμο με της Λεύκες:Μια ομάδα εφήβων δέχονται επιθέσεις από έναν βάναυσο δολοφόνο που σκοτώνει τα θύματά του μέσα στα όνειρά τους. Όταν οι επιζώντες ψάχνουν να βρουν γιατί τους κυνηγάει, ο φονιάς δεν θα χάσει καμία ευκαιρία με το να τους σκοτώσει όταν κοιμηθούν.
2. Η Σιωπή των Αμνών:H νεαρή μαθητευόμενη πράκτορας του FBI Clarice Starling (Τζόντι Φόστερ) θα επισκεφθεί τον χρόνια έγκλειστο ιδιοφυή καννίβαλο, ψυχίατρο Hannibal Lecter (Άντονυ Χόπκινς) με σκοπό να του αποσπάσει πληροφορίες σχετικά με κάποιον κατ' εξακολούθηση δολοφόνο (Τεντ Λεβίνι), ο οποίος έχει απαγάγει την κόρη (Μπρουκ Σμιθ) μιας γερουσιαστού. Για να αποσπάσει, όμως, τις πληροφορίες που θέλει, θα πρέπει να του ανοίξει τις πύλες της ψυχής της και να του μιλήσει για τη χειρότερη ανάμνηση των παιδικών της χρόνων.
3. Η Λάμψη:O Τόρανς (Τζακ Νίκολσον), ένας συγγραφέας τρόμου, χρειάζεται έμπνευση για το νέο του βιβλίο και ελπίζει πως με το να γίνει, ο νέος επιτηρητής ενός παλιού ξενοδοχείου στο Κολοράντο (ΘΕΑ) θα του δώσει αρκετή έμπνευση για τη συγγραφή ενός καλού μυθιστορήματος τρόμου. Ο Τζακ Τόρανς υπήρξε καθηγητής φιλολογίας σε ένα προκατασκευασμένο σχολείο. Μαζί του έρχονται η σύζυγός του Γουέντι (Σέλεϊ Ντιβάλ) και ο γιος του, Ντάνυ (Ντάνυ Λόυντ), οι οποίοι γνωρίζονται με τον σεφ του ξενοδοχείου, Ντικ Χάλοραν (Σκάτμαν Κρόθερς), πριν εκείνος αναχωρίσει. Ο Ντικ αντιλαμβάνεται τις τηλεπαθητικές ικανότητες του Ντάνι (η λεγόμενη "Λάμψη") και, έχοντας κι εκείνος τις ίδιες δυνάμεις, τον καθυζυχάζει πως αν κάτι συμβεί, να τον ειδοποιήσει τηλεπαθητικά. Ωστόσο, το ξενοδοχείο φαίνεται πως είναι στοιχειωμένο από τα φαντάσματα των προηγούμενων επιτηριτών και τρομακτικές εικόνες παραβιάζουν το μυαλό του Ντάνι. Εν τω μεταξύ, ο Τζακ βρίσκεται στα πρόθυρα της τρέλας πριν τον καταλάβουν τα διαβολικά πνεύματα του ξενοδοχείου και προσπαθήσει να δολοφονήσει την οικογένειά του.
4.Ψυχώ: (πρωτότυπος αγγλικός τίτλος: Psycho) είναι ο τίτλος κλασικής ταινίας τρόμου/μυστηρίου σκηνοθετημένη από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, σε σενάριο του Τζόζεφ Στέφανο. Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Μπλοκ, η υπόθεση της ταινίας εξελίσσεται γύρω από τους φόνους που διαπράττονται σε ένα απομονωμένο μοτέλ από έναν ψυχωτικό δολοφόνο. Η ταινία γνώρισε μεγάλη επιτυχία μόλις κυκλοφόρησε, και θεωρείται μέχρι σήμερα μια από τις κορυφαίες στο είδος της. Έχουν γυριστεί πολλές συνέχειες, καθώς και ένα ριμέικ.
5. Το μωρό της Ρόζμαρι:Η νεαρή Ρόζμαρυ έχει παντρευτεί έναν ηθοποιό που πασχίζει να κάνει καριέρα. Μετακομίζουν μαζί στο νέο τους σπίτι, ένα επιβλητικό παλαιό κτήριο στη Νέα Υόρκη. Παρόλο που προειδοποιούν το ζευγάρι ότι το σπίτι έχει μια σκοτεινή ιστορία μαγείας και φόνων, εκείνοι αποφασίζουν να αγνοήσουν τις δοξασίες και να μείνουν εκεί. Η Ρόζμαρυ θέλει να κάνει παιδί αλλά ο άντρας της, Γκάι, θέλει να περιμένει μέχρι να καταφέρει να προχωρήσει στη δουλειά του. Στο μεταξύ, γνωρίζονται με τους γείτονες, ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, την Μίνι και τον Ρόμαν. Η Ρόζμαρυ βρίσκει τους γείτονες πολύ πιεστικά φιλικούς αλλά ο Γκάι αρχίζει να τους επισκέπτεται όλο και πιο συχνά. Σύντομα ο Γκάι έχει την ευκαιρία να παίξει στο θέατρο, όταν ένας συνάδελφός του τυφλώνεται ξαφνικά, και αμέσως μετά συμφωνεί με την Ρόζμαρυ να κάνουν παιδί. Η καριέρα του Γκάι δείχνει να έχει εκτοξευτεί μυστηριωδώς, καθώς οι σημαντικοί ρόλοι αρχίζουν να διαδέχονται ο ένας τον άλλον. Η Ρόζμαρυ, αρχίζει να υποψιάζεται ότι κάτι περίεργο συμβαίνει. Αφού μένει έγκυος, σε μια βραδιά που συνοδευόταν από περίεργες παραισθήσεις, αρχίζει να ερευνά για τους ύποπτους γείτονες. Σύντομα ανακαλύπτει ότι ασχολούνται με τη μαύρη μαγεία και τη λατρεία του Σατανά, και πιστεύει ότι το παιδί που κουβαλάει μέσα της προορίζεται για θυσία στον διάβολο. Η αλήθεια όμως θα είναι ακόμα πιο σκληρή...
6. Ο Σχιζοφρενής Δολοφόνος με το Πριόνι:Μια παρέα νεαρών που διασχίζει μια εγκαταλελειμμένη κωμόπολη του Τέξας το 1969, συλλαμβάνεται από έναν ημι-παράφρονα σερίφη με κανιβαλιστικές ορέξεις, ο οποίος τους βασανίζει ανελέητα με τη βοήθεια του ανιψιού του Λέδερφεϊς, εδώ στο ξεκίνημα της εγκληματικής του σταδιοδρομίας με το αλυσσοπρίονο.
7.Εξορκιστής:Το σενάριο είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Γουίλιαμ Πίτερ Μπλάτυ (William Peter Blatty), και αφορά την κατάληψη ενός κοριτσιού από δαιμονικό πνεύμα και τις απεγνωσμένες προσπάθειες της μητέρας της για να τη σώσει μέσω εξορκισμών από διάφορους ιερείς.
Όπως παρατηρεί ο καθηγητής της ιστορίας στο Πανεπιστημίου του Παρισιού, Robert Muchembled, στην ταινία ο Εξορκιστής, όπως και σε άλλες παρόμοιες, οι νέοι γίνονται οι ευνοούμενοι φορείς του κακού. Το γεγονός αυτό «φανέρωνε πως υπήρχε δυσκολία στη μεταβίβαση των ρόλων σε μια κοινωνία που βρισκόταν σε σύγχηση, καθώς και έντονη ενοχή στις γενιές των ενηλίκων, που θεωρούν ότι εγκαταλείπουν στις επερχόμενες γενιές μόνο ερείπια και ότι αυτό, αναπόφευκτα, θα προκαλέσει το μίσος των κληρονόμων ενός τέτοιου κόσμου
8. Έκτη αίσθηση:Ο γιατρός Μάλκολμ Κρόου, ένας παιδοψυχολόγος στη Φιλαδέλφεια, επιστρέφει στο σπίτι του μια νύχτα με τη σύζυγό του, Άννα Κρόου. Η Άννα λέει στον Μάλκολμ ότι τα πάντα είναι σε δεύτερη μοίρα γι' αυτόν και προτεραιότητα έχει η δουλειά του. Οι δύο γρήγορα ανακαλύπτουν ότι δεν είναι μόνοι στο σπίτι. Ένας νεαρός άνδρας εμφανίζεται κρατώντας ένα όπλο. Λέει ότι δεν θέλει πια να φοβάται και κατηγορεί τον Κρόου ότι τον απογοήτευσε. Ο Κρόους τον αναγνωρίζει ως τον Βίνσεντ Γκρέι, έναν πρώην ασθένή του που τον θεράπευε ως παιδί από τις παραισθήσεις του. Ο Γκρέι πυροβολεί τον Κρόου στην κοιλιά και μετά αυτοκτονεί.
Το επόμενο φθινόπωρο, ο Κρόου ξεκινά να εργάζεται με έναν άλλο ασθενή, τον οχτάχρονο Κόουλ Σίαρ, ο οποίος έχει μια παρόμοια πάθηση με αυτή του Βίνσεντ. Ο Μάλκολμ αφοσιώνεται στο αγόρι, αν και είναι στοιχειωμένος από αμφιβολίες για το αν θα μπορέσει να τον θεραπεύσει μετά την αποτυχία του με τον Βίνσεντ. Εν τω μεταξύ, ανησυχεί και για τη σχέση του με τη Άννα, η οποία φαίνεται να φτάνει στο τέλος της εξαιτίας της αφοσίωσής του στη δουλειά.
Μόλις ο Μάλκολμ κερδίζει την εμπιστοσύνη του, ο Κόουλ του εμπιστεύεται ότι μπορεί να βλέπουν νεκρούς ανθρώπους... να περπατάνε σαν κανονικοί άνθρωποι. Ένα φάντασμα που εμφανίζεται στον Κόουλ είναι μια νοικοκυρά που κακομεταχειριζόταν από το σύζυγό της, η οποία έχει κόψει τις φλέβες της. Ένα άλλο φάντασμα είναι ένα αγόρι με ένα μεγάλο τραύμα πυροβολισμού στο πίσω μέρος του κεφαλιού του και ζητάει από τον Κόουλ να βρουν μαζί το όπλο του πατέρα του.
Αν και στην αρχή ο Μάλκολμ πιστεύει ότι ο Κόουλ υποφέρει από ψευδαισθήσεις, τελικά τον πιστεύει και θεωρεί ότι και ο Βίνσεντ είχε την ίδια ικανότητα. Προτείνει στον Κόουλ να επικοινωνήσει με τα φαντάσματα, και ίσως να τα βοηθήσει με τις εκκρεμότητές τους στη Γη. Ο Κόουλ στην αρχή δεν θέλει καθώς τα φαντάσματα τον φοβίζουν, αλλά τελικά αποφασίζει να το δοκιμάσει. Μιλάει σε ένα από τα φαντάσματα, ένα πολύ άρρωστο κορίτσι, την Κίρα, που εμφανίζεται στο δωμάτιό του. Ανακαλύπτει το σπίτι της και πηγαίνει στην κηδεία της. Η Κίρα πέθανε από μια μακροχρόνια ασθένεια και οι καλεσμένοι λένε ότι η μικρότερη αδερφή της Κίρα αρχίζει να αρρωσταίνει. Το φάντασμα της Κίρα εμφανίζεται στον Κόουλ και του δίνει ένα κουτί, το οποίο κρύβει μια βιντεοκασέτα. Όταν ο Κόουλ δίνει την κασέτα στον πατέρα της Κίρα, ο πατέρας βλέπει τη μητριά της Κίρα να ρίχνει καθαριστικό πατώματος μέσα στο φαγητό της.
Ο Κόουλ εξομολογείται το μυστικό του στη μητέρα του, Λιν. Αν και στην αρχή η μητέρα του δεν τον πιστεύει, ο Κόουλ της λέει ότι η μητέρα της μια φορά πήγε να τη δει στο ρεσιτάλ χορού όταν ήταν παιδί και η Λιν δεν το γνώριζε αυτό επειδή η μητέρα της κάθισε πολύ πίσω στο κοινό και δεν μπορούσε να τη δει. Επίσης της λέει ότι η απάντηση στην ερώτηση που έκανε η Λιν στον τάφο της μητέρας της "Αν σε κάνω περήφανη;" είναι "Κάθε μέρα". Η Λιν με κλάματα δέχεται την αλήθεια.
Ο Μάλκολμ επιστρέφει στο σπίτι όπου βρίσκει τη σύζυγό του να κοιμάται στον καναπέ βλέποντας το βίντεο του γάμου τους. Καθώς κοιμάται η Άννα ρίχνει από το χέρι της τη βέρα του Μάλκολμ, κάτι το οποίο ο Μάλκολμ μόλις ανακαλύπτει ότι δεν τη φόραγε. Ο Μάλκολμ συνειδητοποιεί ότι πέθανε μετά τον πυροβολισμό του Βίνσεντ και ήταν, χωρίς να το ξέρει, νεκρός από τότε. Εξαιτίας του Κόουλμ, οι εκκρεμότητες του Μάλκολμ στη Γη ολοκληρώνονται- να διορθώσει την αποτυχία του με τον Βίνσεντ. Ο Μάλκολμ μιλάει στη σύζυγό του που κοιμάται και ολοκληρώνει το δεύτερο λόγο της επιστροφής του, λέγοντας ότι την αγαπάει. Αφήνοντάς την να ζήσει τη ζωή της, είναι ελεύθερος να αφήσει τον κόσμο των ζωντανών και ο Κόουλ έμαθε να ζει με τα φαντάσματα καθώς έγινε κομμάτι της ζωής του.
9. Παρασκευή και 13:Η Παρασκευή και 13 (αγγλικός τίτλος Friday the 13th) είναι μία αμερικάνικη ταινία τρόμου, και ειδικότερα του είδους slasher, του 1980. Σκηνοθέτης είναι ο Σον Κάνινγκχαμ και σεναριογράφος ο Βίκτορ Μίλερ. Η ταινία αφορά μια ομάδα έξι εφήβων που δολοφονούνται ένας-ένας, ενώ προσπαθούν να ανοίξουν εκ νέου μία εγκαταλειμένη κατασκήνωση, στην οποία πριν απο αρκετά χρόνια είχε συμβεί μία τραγωδία. Προταγωνιστούν οι Μπέτσι Πάλμερ, Αντριέν Κινγκ, Χάρι Κρόσμπι, Λόρι Μπάρτραμ, Κέβιν Μπέικον, Τζανίν Τέιλορ, Μαρκ Νέλσον και Ρόμπι Μόργκαν. Θεωρείται μία από τις πρώτες "αληθινές" ταινίες slasher.
10. Η Νύχτα με τις Μάσκες:Στις 31 Οκτωβρίου του 1963, ο εξάχρονος Μάικλ Όντρει Μάγιερς μαχαιρώνει την αδερφή του Τζούντιθ μέχρι θανάτου στο σπίτι τους, που βρίσκεται στο Χάντονφιλντ του Ιλινόις. Από δω και στο εξής, ο ψυχίατρος Δρ. Σαμ Λούμις αναλαμβάνει την φροντίδα του. Ο ίδιος τον παρακολούθησε στενά επί οχτώ χρόνια, προσπαθώντας να κατανοήσει την παράξενη ψυχολογία του και να ερμηνεύσει την ανεξήγητη οργή του. Στην ηλικία των 21, ο Μάικλ αποδρά από το ψυχιατρείο Σμιθ Γκροβ και επιστρέφει στο Χάντονφιλντ, με τον Λούμις να τον ακολουθεί.
Ο Μάικλ εντοπίζει και παρακολουθεί την δεκαεφτάχρονη Λόρι Στρόουντ (εκτός από το γεγονός ότι την βλέπει να πλησιάζει το σπίτι στο οποίο μεγάλωσε, δεν αποκαλύπτεται ο πραγματικός λόγος για τον οποίο την ακολουθεί: αργότερα μαθαίνουμε πως επρόκειτο για την μικρότερη αδερφή του, στην ταινία H Nύχτα Με Τις Μάσκες ΙΙ). Η Λόρι βλέπει έναν άντρα με μια λευκή μάσκα (Μάικλ Μάγιερς)έξω από το σχολείο της, πίσω από έναν θάμνο καθώς γυρίζει σπίτι της και στην αυλή των γειτόνων της.