Διαφήμιση και γυναίκα

Pluralism / Απρ 22, 2017

 

Γράφει η Φιλόλογος Καζιόλα Σωτηρία

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι διαφημίσεις στοχεύουν στο καταναλωτικό κοινό των γυναικών;

Το γυναικείο φύλο είναι αυτό που αγοράζει περισσότερο με το συναίσθημα και γι’ αυτό συγκινείται πολύ πιο εύκολα κατά την παρακολούθηση διαφημίσεων, έστω κι ενδόμυχα κι έτσι ταυτίζεται ευκολότερα με πρόσωπα- πρότυπα.

Επίσης, η γυναίκα είναι εκείνη που έχει επιφορτιστεί ένα πλήθος αλληλοσυγκρουόμενων κοινωνικών ρόλων, στους οποίους για να ανταποκριθεί καταφεύγει στην κατανάλωση πολλών διαφορετικών ειδών.

Από την άλλη πλευρά, έχει ιδιαίτερη ανάγκη για κοινωνική καταξίωση κι αποδοχή, που της υπόσχονται ότι θα αποκτήσει μέσω των καταναλωτικών αγαθών. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως η γυναίκα είναι εκείνη, που μένει αρκετά στο σπίτι λόγω ανατροφής των παιδιών και για αυτόν τον λόγο είναι περισσότερο εκτεθειμένη στα διαφημιστικά μηνύματα.

Τέλος, δε θα μπορούσε να μην ειπωθεί το ψυχολογικό υπόβαθρο. Είναι δεδομένο, πως τα προϊόντα λειτουργούν ως ψυχολογικό αντιστάθμισμα της ψυχολογικής πίεσης, των απωθημένων, των συμπλεγμάτων, για μια μεγάλη μερίδα γυναικών, που κληροδοτούν τοιουτοτρόπως παραδοσιακά στερεότυπα και συντελούν στη διαιώνισή τους.

Ακολούθησε το pluralism.gr στο Instagram για αποκλειστικό περιεχόμενο!